Dag 1 t/m 4 - Reisverslag Amerika - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Frans en Jolanda Hollaar - WaarBenJij.nu Dag 1 t/m 4 - Reisverslag Amerika - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Frans en Jolanda Hollaar - WaarBenJij.nu

Dag 1 t/m 4 - Reisverslag Amerika

Blijf op de hoogte en volg Frans en Jolanda

10 September 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Goedenavond lieve familie en vrienden,

Het is hier nu 22.15 uur. We hebben er alweer 4 dagen opzitten, dus ik zal eens even wat van ons laten horen.
Zomaar even een kort verhaaltje ..

Dag 1 - Los Angeles
We hebben gelukkig een veilige reis gehad, en alles verliep lekker vlot. Alleen bij de douane kwamen we bij een hele strenge meneer, die over zijn bril heen naar ons keek en vroeg wat we kwamen doen in Amerika. 'Are you married?!'
Nadat ik Frans gevraagd had geen flauwe grapjes te maken bij deze meneer, hielden we netjes allebei onze mond en mochten we het land in! Yeahh !!
Onze koffers lagen al voor ons klaar, en binnen 5 minuten stapten we in de shuttle bus richting Hertz waar we onze huurauto op konden halen.

Daar verliep het allemaal niet zo vlot, we hebben ruim een uur moeten wachten. Toen we eindelijk aan de beurt waren werden we, opnieuw, door een strenge mevrouw geholpen.
Na een half uur tikkend achter haar computertje , en tussendoor op het gemak nog even whatssappen, vertelde ze ons dat onze Ford Mustang niet beschikbaar was en we een andere auto konden krijgen ...
Jammer voor haar, maar dan kent ze Frans nog niet goed genoeg, want je raad het al: wij reden gewoon in onze Ford Mustang het terrein af. ;-)

Dag 2 - Palm Springs
Dag 2 zijn we vertrokken naar Palm Springs, en tussendoor even een stop gemaakt op het strand in LA - Santa Monica Beach.
Deze dagen hebben we echt nodig gehad om weer de oude te worden, en om weer in ons ritme te komen en 's nachts een beetje te kunnen slapen.

Dag 3 - Tucson
Dag 3 zijn we op tijd vertrokken, want we hadden een rit van 6,5 uur te gaan. Eindeloos lange wegen, echt gaaf, maar waren het na 6 uur best wel een beetje zat.
Eindelijk aangekomen in Tucson, was het nog 20 km lange weg met alleen maar stoplichten en een hoop verkeer.
Wat dan ineens veranderd in een weg met bijna geen verkeer, cactusssen en bomen aan de kant van de weg en er op borden stond dat deze weg dood liep. Hier en daar een 'ranch' te vinden maar nog steeds niet die van ons! Tot we aan het eind van de weg kwamen, en daar een groot bord stond: ' Tanque Verde Ranch '. Eindbestemming!
We werden overdreven vriendelijk ontvangen: 'Hi, How are you doing, Have a nice trip? Where are you from?

Tot morgenochtend zijn we hier nog. Hebben hier echt genoten van de rust, je hoort alleen af en toe een vogel fluiten en een paard hinniken, verder niks!!
Het is een mega groot gebied, heel veel paarden, heel veel cactussen. We hebben zelfs een 'walking ride' gemaakt van anderhalf uur. Jaja, ook Frans op een paard! Was heel erg leuk, tussen de cactussen door, steile heuvels op en af!
's Middags hebben we lekker aan het zwembad gelegen. Was zelfs hier niemand te vinden, wat een stilte!

Morgenochtend vertrekken we richting Sedona. Ook dat is een reis van ongeveer 6 uur, dus vertrekken we maar vroeg!

Groetjes,
Frans en Jolanda

• 10 September 2014 - 17:47

Mama (Hollaar):

Lieve kinderen,

Wat ontzettend leuk om wat van jullie te horen, bovenal wat foto's van jullie te kunnen zien.
    Ik heb ze net drie keer bekeken! heel leuk reis verslag hoor Jo. of we er bij zijn geweest.HaHa Ik hoor het Frans zeggen,met zijn Mustang.Dat heeft hij allemaal bij v Ieperen geleerd. Vroeger durfde hij nog niet om een stokbrood in Frankrijk.De paardenrit is ook leuk om te zien
    Het was daar echt Het wilde Westen geloof ik zoals je op films ziet.Hier alles goed. Zijn op dit moment weer thuis vanuit Zeeland,was nog steeds prachtig weer daar,Maar moet morgen weer naar de EGA!!!!!!! Gaat heel goed hoor Jo. Hartelijk dank voor jullie berichten en reken maar dat we er naar uit zien om het volgende te mogen ontvangen. Geniet er maar lekker van want het is vlgs mij een enorme belevenis. Liefs en hartelijke groeten van mama Hollaar

• 10 September 2014 - 18:35

Gonnie:

Hoi Jolanda en Frans
    Hardstikke leuk om jullie verslag te lezen,wat een enorm land hè,kilometers rijden en alleen maar natuur om je heen,heerlijk relax.
    Je heb een gave auto om kilometers te maken,ik begrijp dat het bijna een soort lupo had geweest als Frans z'n mond niet had open gedaan,goed zo Frans!!!
    En dan paard gereden haha,als Inez leest dat ome Frans paard gereden heeft kan ze het bijna niet geloven ,!!!!!! Maar de foto is leuk
    Hier alles oké,prachtig weer om te fietsen enzo.liefs pap en mam Knape

• 10 September 2014 - 19:36

Inès :

Hoi lieve tante Jo en ome Frans voor mijn gevoel zijn jullie al erg lang weg in dat verre en grote Amirika ik mis jullie wel een beetje. Ik hoop dat jullie het naar jullie zin hebben. Toen papa de foto liet zien dat jullie op een paard zat kon ik het bijna niet geloven dat ome Frans op een paard zat dat was ik niet gewend het is iets heel anders dan dat ik ome Frans op een motor zie zitten. Ik denk niet jullie je zullen vervelen het is ook zo'n groot met heel veel avontuur en belevenissen. Fijn dat de Vlugt zo snel ging. Nog een fijne vakantie en doe wel voorzichtig hoor.

HEEL ERG VEEL LIEFS INÈS XXX !!!!

• 10 September 2014 - 20:36

Kees:

Leuk om jullie zo te volgen. We hebben ook het vertrek gezien en gevolgd tot Groenland. Je hebt een gave auto en je ziet maar weer dat je je mond open moet trekken, anders had je in een Fiat Panda gereden ;-)) Fijne reis !

• 12 September 2014 - 16:28

Aknape Debruin:

Hallo Jolanda en Frans wat mooi jullie reis ver slag heb ieder keer weer ge lezen wat genieten jullie zeg wat een mooi land Frans je ga nu zeker in de paarden sport leuk hoor op het paard wat een kilometers ryden juillie Frans je pas wel op Jolanda he zo mooi je vrouw ben je zoo kwyt grapje hoop dat je nog mooie weken heb wacht weer op volgende ver slag veel liefs de hartelyke groeten van oma

• 17 September 2014 - 22:05

M Hollaar:

hallo lieve schatten
    wat heerlijk om weer ff wat van jullie te lezen , wat maken jullie veel mee zeg
    Wat een enorme indrukken allemaal
    Ik denk dat jullie straks moeite hebben om in ons kleine kikkerlandje te wennen
    Prachtige foto's ook van de grand Canyon.
    En Frans als je thuis hoopt te komen eet je maar weer eens lekker een frietje met frikadel speciaal hoorHaHa Of een prak spinazie met een bal is ook dan weer erg te waarderen.
    Hier alles prima.Het weer is ronduit 's zomers.Was vandaag zelfs 26 gr. Afgelopen maandag naar het strand geweest met Anne en Femke.vandaag is Femke weer geweest met haar zusje en moeder.
    Die wacht weer op de derde kuur en heeft tot nog toe gunstige uitslagen.Wat tot grote dankbaarheid mag stemmen.
    in de winkel is het beetje te rustig maar wat wil je met zomerse temperaturen!!!!
    Mijn auto is weer op hol met dat transmissie gedoe,dus jouw auto is hartelijk welkom op dit moment!!
    Morgen trouwt er een van Angelique en Mathilde ligt in het ziekenhuis, dus das minder leuk.
    Verder hier niet echt iets bijzonders gebeurd eigenlijk.
    Ontvang van ons allemaal de hartelijke groeten en liefs van mams H