Dag 5 t/m 9 - Reisverslag Amerika - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Frans en Jolanda Hollaar - WaarBenJij.nu Dag 5 t/m 9 - Reisverslag Amerika - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Frans en Jolanda Hollaar - WaarBenJij.nu

Dag 5 t/m 9 - Reisverslag Amerika

Blijf op de hoogte en volg Frans en Jolanda

15 September 2014 | Verenigde Staten, Sedona

Goedemiddag Nederland !

Eindelijk weer even een berichtje vanuit Amerika.
De dagen vliegen hier voorbij. We hebben er al ruim een week op zitten. Gelukkig hebben we er nog wat te gaan ... ;-)
We hebben het nòg steeds naar ons zin, wat een land !! Zo ontzettend groot, en zo ontzettend veel te zien.

Dag 5 - Sedona
We zijn 's ochtends tussen 8 en half 9 weggereden, om richting Sedona te vertrekken. We hadden de dag ervoor onze route nog een beetje aangepast, want het leek ons leuk om de 'Apache Trail' te nemen. Dat is een route door het landschap van de Superstition Mountains. Een deel geasfalteerd, en een deel niet. Dat wisten we van tevoren. Er zou onderweg een leuk restaurantje te vinden zijn, 'Tortilla flat' waar we leuk konden eten. Dat het achteraf 40 mile onverhard bleek te zijn was niet helemaal aangegeven. Op zich geen probleem, maar als je weet dat we niet harder dan 25 km per uur reden leek er geen eind aan te komen. Toen we eindelijk aan het eind waren, bij een grote dam, keek Frans even op de TomTom om te kijken hoever het nog was naar Sedona. Ruim 4 uur rijden nog.
Er zat een man met zijn vrouw in hun motorkleding op een bankje, uit te rusten. Die riep, 'You go to Sedona? Whaha, good luck! ' Wij keken elkaar verbaasd aan. Achteraf logisch, als iemand in Oud-Beijerland tegen ons zegt dat hij nog naar Groningen moet ........

Dag 6 - Tusayan (In de buurt van de Grand Canyon)
Eerst 's ochtends nog een paar uitzicht plaatsen opgezocht, om de rode rotsen van Sedona goed te kunnen bekijken aangezien het de avond ervoor al donker was toen we aankwamen.
Ook deze dag hebben we de route weer een beetje aangepast, en hebben we een deel van de route 66 gereden. Een omweg van ongeveer 2 uur extra. Al doende leert men, dat we soms iets beter voorbereid op weg moeten. Bijvoorbeeld, door op tijd te eten! Soms kom je aan de kant van de weg eens stuk of 10 restaurantjes tegen, en soms kom je ongeveer 50 km lang niks tegen ....
Zo was het ook deze dag. In ons reisverslag van Jan Doets, zouden we een leuk typisch Amerikaans restaurantje tegen komen. Dus toen we al die restaurantjes zagen aan de kant van de weg reden wij hard door, want wij wilden bij dat leuke restaurantje gaan eten. Maar na een halfuur rijden zagen we helemaal niks meer om ons heen. Jammer, want het was al 2 uur geweest en we rammelde van de honger!
Na dus zo'n 50 km rijden, kwamen we gelukkig vanuit het niets een paar huisjes tegen en ja hoor een restaurantje!
'Kan me niet schelen wat ik hier kan eten, maar we gaan nu naar binnen' riep Frans. Zo maak je weer eens wat mee, voortaan gaan er dus appels e.d. mee.
Eind van de middag kwamen in het 'Grand Hotel' aan.

Dag 7 - Bluff
Vandaag naar de Grand Canyon !!
Dat was vroeg opstaan deze dag. Om 6.45 snel even ontbijten, in het restaurant van het hotel. En om 8.00 uur zaten we in een helikopter, die ons de Grand Canyon vanuit de lucht liet zien.
Wat ontzettend gaaf om dit mee te maken! We hebben deze dag denk ik rond de 200 foto's gemaakt, de ene plek nog mooier dan de andere. Maar je kan dit op foto's nooit zo goed overbrengen dan dat wij in werkelijkheid gezien hebben!

Eind van de middag kwamen wij in Bluff aan, een dorpje dat amper bewoonbaar was. Ons hotel was een rechthoekig blok, met niet meer dan 6 kamers. Buiten hingen de lakens te drogen aan een waslijn. En bij binnenkomst rook het heerlijk naar wasmiddel. Dit was het 'simpelste' en kleinste hotel tot nu toe, maar hoe schoon en netjes was alles!!
We kwamen na het douchen erachter dat het hier weer een uur tijdsverschil was, dus ipv 7 uur was het al 8 uur.
Er waren in de buurt maar 2 restaurantjes te vinden, dus we namen het eetcafe wat vlak bij het hotel lag. Zodat we er lekker naar toe konden lopen en Frans een biertje kon drinken.
Want de Police is hier wel overal te vinden....

Dag 8 - Page
Half 8 waren we weer ingepakt, koffers in de auto en nog even wat eten. Vandaag was het een 'Homemade Breakfast'.
We konden kiezen uit: Bacon, scrambled eggs, en wat melk met soort cruesli. En een soort zurig brood .... (Was echt niet lekker) O ja, en een muffin.
Dus jullie begrijpen dat we snel klaar waren. We hebben het nodige naar binnen gestopt! Want bacon met roerbak ei kunnen we 's ochtends nog steeds niet wegkrijgen.

Monument Valley was onze eerste stop. Opnieuw, prachtig !!
Het ligt precies op de grens van de staat Arizona en Utah.
Het was hier echt heel fris, er stond een harde wind. Daar hadden we ons niet op voorbereid.
Je kon door dit 'Navajo Nation Tribal Park' rijden, weer op een onverharde weg. Maar ze raden het niet aan met je eigen auto te doen. Dit gebied wordt beheerd door de Navajo indianen, dus die stonden overal met jeeps om je er door heen te rijden maar dat hebben we niet gedaan.
We hadden een mooi uitzicht, vanaf de uitkijkpunten en hebben in het restaurant koffie gedronken met uitzicht op de 'eenzame rode rotsen'. Zo wordt dit ook wel genoemd.

Na opnieuw genoeg foto's gemaakt te hebben, gingen we verder naar ......... Page. Om m'n lieve vriendinnetje een dikke kus te gaan geven! (Jennifer, haha)
We zouden vandaag langs Chris en Annewien, en Caro en Jennifer gaan. Die zaten 3 dagen in Page, en we hadden van te voren al uitgestippeld dat wij daar ook een nacht zitten.
We kwamen daar tussen 1 en 2 uur aan. Chris had de dag ervoor een locatie gestuurd via de whatssapp, dus we wilden zonder aan te kondigen zomaar ineens voor hun camper staan!
Je hebt in Page het 'Lake Powell', een groot meer, waar ook een groot gebied aan ligt met allerlei plaatsen voor campers.
We wisten dat op de camper 'Minnie Winnie' staat, maar dat staat dus op meerdere campers! Maar uiteindelijk, vonden we hem!
Wat apart zeg, om gewoon je familie in Amerika te zien. Als of het heel normaal was. Echt heel leuk.
Jennifer werd na een half uurtje wakker, en buiten dat ze nog niet echt begrijpt dat we heel veel kilometers van huis zijn zat ze heel gek te kijken dat wij daar ineens stonden.
We zijn met elkaar naar het meer gelopen, en hebben daar heerlijk een paar uur met elkaar gezeten/gezwommen.
's Avonds zouden we gaan barbecuen, alleen toen wij ons in het hotel lekker gedoucht hadden en aankwamen bij de camper was het al donker. Elke camper heeft standaard een barbecue op hun plek staan, die staat vast in de grond. Maar nergens verlichting. Dus besloten we maar om het vlees in de camper te bakken. Waar maar 1 klein koekenpannetje aanwezig was. We hadden gelukkig geen haast ......
Frans en Chris waren intussen tijd nog naar een Wallmart gereden, en hadden kaarsen gekocht en hout. Dus lekker een vuur gemaakt, kaarsen aangestoken. Ons prima vermaakt!

Dag 9 - Bryce
Om 11.30 stond onze excursie gepland om de 'Antelope Canyon' te gaan bekijken. Voor die tijd hebben we eerst nog even koffie gedronken bij de familie! ;-)
Na nog een paar groepsfoto's gemaakt te hebben, zijn wij vertrokken. Waarschijnlijk zien we elkaar nog eventjes in San Francisco, hun vertrekken de 22ste en wij zijn daar dan uitgerekend ook die dag!

Met een jeep werden we met 12 personen vervoerd naar de Canyon, en hebben door de grotten gewandeld.
Echt ongelooflijk mooi !! Hopelijk zeggen de foto's genoeg ?!
Wij liepen steeds achter onze vrouwelijke gids, en die wist precies welke plekjes mooi waren om een foto te maken, en vroeg steeds onze camera om ze te maken zodat ze het aan de rest kon laten zien van de groep. Dus je snapt wel dat wij geen seconde van onze gids vandaan waren.. Hebben uiteraard haar een tip gegeven, want ze deed echt haar best!
Rond een uur of 1, half 2 waren we weer terug. Hebben een broodje bij de Subway gegeten en vertrokken toen naar ons volgende punt: Bryce.

Tot volgende keer !!

P.s. De foto's staan er steeds in de verkeerde volgorde op. Ik kan dit niet wijzigen ... Jullie moeten eigenlijk achteraan beginnen, dan klopt de volgorde! :-)

• 18 September 2014 - 12:56

Gonnie:

Hallo kinders,ben weer helemaal bij gelezen,leuk hoor .
    Prachtige foto,s,wat een mooie natuur zeg,
    En je kom nog lang niet naar huis.......
    Hier gaat alles gewoon door! Dus geniet maximaal,en misschien aan het einde van de vakantie ga je toch nog roerei met bacon lekker vinden haha.
    Trouwens die foto met z'n allen is erg leuk die ga ik ontwikkelen.
    En blijf schrijven,leuk.
    Doei liefs pap en mam knape.

• 18 September 2014 - 22:39

Tante Jannette:

Hallo vakantiegangers zo te zien en te lezen hebben jullie het prima daar in Amerika,leuk hoor geniet er maar lekker van!!Ik ga jullie ook volgen,je moeder had mij jullie blog doorgestuurd alleen naar verkeerde mailadres vandaar mijn late reactie.Hartelijke groeten uit Numusdurrup

• 20 September 2014 - 22:11

20 September 2014 20:50-door:oma:

Hallo kleinkinderen wat eenl lees plezier heb weer van genoten wat zien jullie veel moois wat zijn de foto,s mooi je zou Jennifer er zoo af halen wat lief hier ga alles goed ieder dag warm morgen wat minder gefeliciteerd met jullie zwager daar gade tijd al weer op schieten jullie heb nog even te gaan is het nog zoo warm nu ge niet er nog maar van ga stoppen kijk uit naar het volgende ver slag veel liefs van OMA

• 22 September 2014 - 10:14

Kees:

Leuk hoor om jullie te volgen. De USA staat ook nog op m'n verlanglijstje. Fijne reis nog !

• 23 September 2014 - 21:49

Anne:

Hallo Frans en Jolanda.Leuk om jullie op je reis te volgen.Veel plezier.Gr

• 23 September 2014 - 23:01

Ton En Nath:

Mooi om te zien en leuk om te lezen!
    Geniet ervan!! Groetjes van Bakboord!!